VM I DØDS

 

Hva var oppdraget? 

6.Sans arrangerer VM i Døds i samarbeid med IDF (Internasjonale Dødseforbundet). VM i Døds gikk av stabelen i Frognerbadet 18. august. Vi var ansvarlige for hele arrangementet, fra billettsalg og promotering til gjennomføring. 

Hva vi gjorde

6.Sans var ansvarlig for å finne sponsorer, samt profesjonalisere alle aspekter ved arrangementet. Vi gikk i dialog med TV2, og fikk til en avtale som gjorde at selve arrangementet ble sendt live på TV2 Sportskanalen. 

Hva ble resultatet? 

Arrangementet var utsolgt, og stemningen høy blant publikum i Frognerbadet. Både sponsorer og andre gjester kunne mingle og nyte god mat og drikke før selve arenaen åpnet. 6.Sans hadde en avtale med Snap Inc, som gav totalt 94 millioner snap visninger på den globale storyen verden over. Tallene fra TV2 var også bedre enn forventet, og både kunden og vi var godt fornøyd med arrangementet. Vi fikk også meget god medieomtale.  

NRK skrev om dødning som ekstremsport.  

https://www.nrk.no/rogaland/dodsing-er-ekstremsporten-som-tar-av-blant-unge-1.14168859 

Svenske Aftonbladet lot seg også fascinere over arrangementet og sporten 

https://www.aftonbladet.se/tv/a/262802  

Kreativt Forumhttps://kreativtforum.no/kalender/2018/08/vm-i-dods-2018

 Photo: Dag Oliver, Relaxed Sports

Photo: Dag Oliver, Relaxed Sports