Samling for Telenorbutikkene

 

Hva var oppdraget? 

Telenorbutikkene har mange ansatte over hele landet. De fleste er unge og engasjerte, og jobben i Telenor er kanskje deres første jobb. For Telenor er det derfor viktig å få samle alle ansatte, og det er fokus på salgstrening, kundeopplevelse og forståelse for hva det faktisk er å jobbe med salg. Telenorbutikkenes mål og strategi skulle også forankres internt. Samtidig ønsket de en hyggelig og sosial kveld hvor alle kunne bli bedre kjent og senke skuldrene litt.

Hva vi gjorde

Vi samlet 200 selgere fra hele landet på Gardermoen. I løpet av dagen måtte de alle jobbe med salgsteknikker. 6.Sans leide inn skuespillere som skulle fungere som kunder, og selgerne fikk virkelig brynet seg på utfordringer de kan komme bort i. Øyvind Hammer ble leid inn for å holde et motivasjonsforedrag, og han gav også alle innføring i ulike salgsteknikker. Dette ble tatt godt i mot. Om kvelden var det prisutdeling til de beste selgerne og butikkene, og det var deilig mat og spennende underholdning.

Hva ble resultatet? 

Til tross for at mange virkelig ble tvunget ut av komfortsonen, gav selgerne virkelig av seg selv i løpet av dagen. Målinger i etterkant viste en klar forbedring i motivasjon, og mange opplevde at de hadde fått nye verktøy til bruk i hverdagen.

Enkle, men effektfulle elementer preget scenen.

Enkle, men effektfulle elementer preget scenen.

Inspirerende, engasjerende og lærerikt var noen av tilbakemeldingene vi fikk etter samlingen.

Inspirerende, engasjerende og lærerikt var noen av tilbakemeldingene vi fikk etter samlingen.

Julie Bergan og dansere leverte et fartsfylt sceneshow, som tok publikum med storm!

Julie Bergan og dansere leverte et fartsfylt sceneshow, som tok publikum med storm!