Til topps internasjonalt

6. Sans gikk til topps internasjonalt da de vant 2 gull i Porto

For første gang vant et norsk eventbyrå to gull i verdens mest prestisjefulle eventkåring, Best Event World awards i Porto fredag 17.november. Det ble en sterk norsk kveld i Porto da 6.Sans vant to gull, Fieldwork en sølv og en bronsje, og en bronsje til JCP.

Byrået 6.Sans dro hjem fra den internasjonale kåringen Best Event Awards i Porto i helgen med hele to gull for arrangementet «Mysteriet i Atea City». Av 3 nominasjoner ble det gulltrofe innen både Educational/Trainig Event og Incentive/Teambuilding. I kategorien Education tok i tillegg eventbyrået JCP bronsje og i Teambuilding fikk Fieldwork sølv. Fieldwork fikk i tillegg bronsje i kategorien B2B.

Byråer fra hele verden deltok med et bredt spekter av arrangementer og den norske delegasjonen konkurrerte med en rekke byråer i de ulike kategoriene. Det er første gang et Norsk Eventbyrå har vunnet to gull under Best Event Awards.

«Vi er fantastisk stolte over å ha nådd helt til topps to ganger i den prestisjetunge konkurransen! Det var et meget høyt faglig nivå på både byråer og prosjekter som var nominert. Det å få en slik bekreftelse på at vi virkelig leverer i verdensklasse er utrolig hyggelig!  – sier Per Morten Bergh, daglig leder i 6.Sans.

”Det er også viktig å presisere at uten kunder som har et bevisst forhold til opplevelsesbasert kommunikasjon for å nå sine mål hadde vi ikke kunnet delta. Vi er utrolig stolte over et godt samarbeid med Atea på det prisvinnende arrangementet!»

6.Sans har i lengre tid hatt stort fokus på å benytte spillmekanismer (business gamification) i arrangementer. Det var nettopp bruk av teknologi og ikke minst oppnådde resultater som skilte byrået fra de andre i den internasjonale konkurransen.

Juryen var svært imponert over hvordan 6. Sans jobber for å integrere nye og tidsriktige virkemidler for å aktivere og engasjere deltagerne.

« Det å ha en klar målsetning på aktiviteten vi skal gjennomføre er helt avgjørende for oss, sier Bergh. Har ikke kunden dette tydelig definert utfordrer vi dette,  så ofte vi kan. Bare slik kan arrangementet ha klare mål og vi måle effekten og ROI `en for kunden. - avslutter Per Morten Bergh.

                                                  -------------------------------------------------------------

Kategoriene 6. Sans vant i var: INCENTIVE/TEAM BUILDING og EDUCATIONAL/TRAINING EVENT

Hva er BEA (Best event awards):
Bea World er en organisasjon som jobber for å fremme de beste events og brand experience verden over.

Byråer og selskaper fra 29 land over hele verden kjemper for de prestisjetunge gull-elefant-troféene en gang i året. Juryen er sammensatt av representanter fra internasjonale selskaper og internasjonale byråer. Av andre tunge arrangementer som kjempet om de gjeve prisene i år var blant annet Åpningsseremonien under OL i Rio («Rio 2016 Opening Ceremony»), «The 10th  million visitor of the Rijksmuseum in Amsterdam» og «IV Centenary of the Plaza Mayor, Madrid».

For mer informasjon se:  http://www.beaworldfestival.com/

Arrangementet, BEA World awards er i dag den mest prestisjefylte konkurransen i Europa og har blitt arrangert i 11 år. I år utvidet BEA perspektivet fra europa til å omfatte hele verden.

Fakta: 1500 innsendte bidrag. Eventbyråer/ kunder fra 29 land og 500 deltakere på arrangementet. 

 

 

 

Chirsten Castberg